Gå videre til hovedindholdet

Spøgelse på rute 16?

Det mest uhyggelig jeg har oplevet var her i tordags. Jeg kørte hjem fra arbejde i Hillerød, kl. var lidt over 22.00. Det var i starten af den strækning hvor man må køre 110 km/t, og så ser jeg en person der står på autoværnet med ryggen til vejen. Jeg stopper bilen og sætter katastrofeblinket til. Der er helt sort undtagen når der kører en bil forbi. Jeg har bare min telefon, og jeg har ikke den der app mere med lygte i. Det er ikke til at beregne hvor det var, jeg kan se at der er 4-5m ned og der er nogle s-togsspor 10-20 meter væk. Jeg kalder men der er ikke noget svar. Jeg bliver ret utryg ved at være i nødsporet, når bilerne kører forbi kommer der sådan et lufttryk. Jeg går tilbage til min bil og ringer til myndighederne. De ville ikke gøre noget ved det. Fair nok.

I går kørte jeg forbi det i dagslys. Jeg kunne se at jeg slet ikke har været i nærheden af der hvor han har stået, jeg er kørt langt forbi. Den nat kørte jeg 110. Man bevæger sig langt med den fart. Frida mener at det var et spøgelse, hun havde også et navn til det. Det var ret almindelig at man kommer kørene og ser en, og så kører man selv galt, eller bliver kørt ned. Så hun var lidt sur. Jeg tror ikke på spøgelser. Men jeg kan godt se pointen.

Google view

I dag har jeg været ude og se på en ny fejemaskine til kirken, det var ret sjovt, men jeg er ret sløj i dag, så jeg tror jeg jetter i seng igen.

Kommentarer

  1. Der er en bog med fire historier, måske er de af Dennis Jürgenson, én af historierne hedder noget i stil med spøgelset i brønden og handler netop om et spøgelse, der står og venter på en bil på Lyngbyvejen oppe nord for Lyngby.

    Så er det altså lidt uhyggeligt at læse din blog her.

    Godt i øvrigt, at du ikke kørte galt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kender jeg ikke. Jeg snakkede med en jeg kender i polisen, og kom frem til at det har enten været en der maler graffitti, eller en der går og overvejer selvmord.

      Har lige googlet den, Uhyret i brønden, den tror jeg at jeg skal læse!

      Slet
    2. Den er RET fed og creepy ,-) Også selvom den vel sådan mere »bare« er en ungdomsbog ,-)

      God fornøjelse med den.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Transport og kærlighed

Oh yeah! I says yippikay aye ay ay! Der er virkelig sket noget på transportfronten herhjemme. Først fik Ivan en ny brugt cykel. Vi fandt en solid brugt cykel, gul og med patina, malede den sort, og satte lås på, og nu har han sit "sorte monster." I går skrev jeg under på slutseddlen til vores nye familiebil. En stationcar med tagbøjler. Jeg overvejer lidt om jeg skal begynde at kajakke... Vi har været ude og prøve en masse biler, en Dacia Logan, en Seat Toledo, en Nissan Pulsar. Det kunne godt have blevet Seat'en men den blev solgt lige for næsen af os. Det er okay for den som vi nu har skrevet under på er næsten sprit ny, 44000 km, og den har samme miljøafgift som Colten, går længere på literen og har 15 hestekræfter mere plus at der er plads til klapvogn og al det der. Det der rigtig gjorde det for mig var sædet som var vildt godt, og så at den var meget afstressende at køre i. Selvom jeg aldrig havde kørt den før så kunne jeg få alt til at virke fra hvor jeg sad næst

Savner sådan de madrasser der...

Endelig blev det den 28! Det har godt nok været den længste februar nogensinde, jeg har arbejdet som en sindsyg, været syg, Frida har den vildeste eksamen, jeg er blevet syg igen. De sidste 14 dage har jeg kun været til træning en gang. Nu har jeg endelig fire dage med fri. Jeg vil rigtig gerne træne i aften, men jeg hoster stadig meget og er stadig snottet, og jeg vil ikke smitte andre. Håber inderligt at jeg er frisk nok i morgen. Savner sådan de madrasser der... Frida skal afleverer sit projekt i morgen, så hun er meget stresset. Det ser vildt flot ud, hun er virkelig så dygtig. Fastelavnsfesten i Solvang kirke var rigtig god. Min fars kodimagnyler hjalp mig igennem. Jeg har fundet en vinterplads til min amerikanerdyt til næste vinter. I Hundested. Det er ret tæt på mit arbejde, så det skal nok blive fint. Nå, jeg vil til og handle ind. Det var et rigtig godt indmøde på arbejde, men det er seriøst awesome at have fri nu! Det skal nydes som en lille ferie!

jul med forstuvet knæ

Det har været en rigtig dejlig juleaften i går. Jul er cool synes jeg. Der var engang jeg ikke kunne lide det, og synes det var lidt en belastning, men Ivans entusiasme er meget smittende. Jeg var så uheldig at forstuve mit knæ lillejuleaftensdag, så alt er forgået i snegle tempo, men det lykkedes mig at lave julemaden fuldstændig on fleek. Jeg var nede og træne og rullede med en jeg ikke kendte så godt. Jeg fik ryggen og han tappede fordi jeg havde benene rundt om ham i en bodytriangel, og det var ikke lige den submission jeg havde ønsket i julegave, så da jeg fik ryggen igen koncentrerede jeg mig om at få fat i hans krave så jeg kunne lave en flitsbue, og så glemte jeg alt om mine fødder, og så de blevet krysset og han får dem i en fodlås, jeg når lige at tænke at den fodlås ikke sidder så godt og jeg sagtens kan komme fri, og så kommer der sådan en mudret ploppende lyd, og så gør det nas! Og der skal købes ind, hentes juletræ, mor skal hentes osv. fårk! Men det blev alligevel ju